WELCOME

15 November 2011

Basic Photoshop CS3 Part (6)


အပိုင္း(၆)

Drawing Tool အေၾကာင္း

 Brush, Pencil & Color Replacement Tool

Tool Box ကေနမွ Brush ေနရာေလးကို Right Click ေရြးခ်ယ္လုိက္ပါ....ေအာက္က ပံုေလးအတိုင္း ျမင္ရမည္......သူ႔ရဲ႕ Shortcut Key ကေတာ့ (B) ေပါ့.... Brush Tool ေလးေတြကို ခ်ိန္းခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့့ Shift + B ကိုႏွိပ္ေပးပါ။




 Brush Tool & Pencil Tool ကေတာ့ Drawing Tool ေတြပဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္....ဒီ Tool ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို အသံုးျပဳၿပီး ကိုယ္အလိုရွိရာ ပံုစံေတြကို ေရးဆဲြႏိုင္ပါတယ္။
- Brush Tool နဲ႔ ေရးဆဲြရာတြင္ အနားစြန္းမ်ားဟာ တိက်ျပတ္သားမႈနည္းပါတယ္။
- Pencil Tool နဲ႔ ေရးဆဲြရာတြင္ အနားစြန္းမ်ားဟာ တိက်ျပတ္သားပါတယ္။
Bursh, Pencil Tool ကိုအသံုးျပဳေရးဆဲြရာတြင္ Foreground Color နဲ႔ပဲ ေရးဆဲြေပးရမွာပါ။

Color Replacement Tool ကေတာ့ Image ထဲမွာရွိတဲ့ Color ေတြကို ျပဳျပင္လိုတဲ့ Color ေတြနဲ႔ အစားထိုးေပးႏိုင္ပါတယ္... သူ႔ကိုလည္း Foreground Color ပဲ ေရြးခ်ယ္သံုးေပးရမွာပါ....



(1). Mode : မွာ ကိုယ္ေရးခ်ယ္လိုတဲ့ Color အမ်ိဳးအစားကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။
(2). Continuous : ကို ေရြးခ်ယ္ထားရင္ Image ေပၚက Color တစ္ခုကို အစားထိုးတဲ့အခါ Pointer ေရြ႕လ်ားရာေနရာတိုင္းက Color ေတြကို အစားထိုးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(3). Once : ကိုေရြးခ်ယ္ထားရင္ေတာ့ Pointer နဲ႔ Click စ ေထာက္လိုက္တဲ့ Color ေနရာကိုပဲ Click ျပန္မလႊတ္မခ်င္း အစားထိုးေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(4). Background Swatch : ကေတာ့ အစားထုိးမဲ့ Color ကို Background ရဲ႕ ေဆးေရာင္အႏုအရင့္ အတိုင္း အစားထုိးေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(5). Limit : မွာေတာ့ Contiguous, Discontiguous နဲ႔ Find Edges ဆိုၿပီး သံုးမ်ိဳးေတြ႔ရမယ္။
- Contigious : ကိုေရြးခ်ယ္ထားမယ္ဆိုရင္ ထိစပ္ေနတဲ့ ဧရိယာကိုသာ အျပည့္အ၀ ေဆးေရာင္ခ်ယ္ ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။
- Discontigious : ကိုေရြးခ်ယ္ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Pointer ဧရိယာတစ္ခုလံုးကို အျပည့္အ၀ ေဆးေရာင္ခ်ယ္ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
- Find Edges : ကိုေရြးခ်ယ္ထားရင္ေတာ့ အနားစြန္းေတြရဲ႕ တစ္ဖက္ျခမ္းကို အျပည့္အ၀ ကာကြယ္ေပးထားမွာျဖစ္ပါတယ္။
(6). Tolerance : တန္ဘိုးကို (0 to 255) ထိထားရွိႏိုင္ပါတယ္။ တန္ဘိုးမ်ားရင္ ေဆးေရာင္ပါ၀င္မႈ ျမင့္တတ္လာမွာျဖစ္ၿပီး တန္ဘုိးနည္းရင္ ေဆးေရာင္ပါ၀င္မႈ ေလ်ာ့နည္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Brush Tool အေၾကာင္း 

Brush Tool ကိုစုတ္တံျဖင့္ ပံု၏လိုအပ္ေသာေနရာမ်ားကို ေဆးေရာင္ခ်ယ္ရာတြင္ အသံုးျပဳႏိုင္သည္။ Software အတြင္းအရန္သင့္သံုးရန္ Brush မ်ားပါသလို အျပင္မွေန၍လည္း အပိုထပ္ထည့္လို႔ ရႏုိင္ပါေသးတယ္။ ေအာက္က ပံုေလးနဲ႔ သံုးနည္းေလးကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ရွင္းသြားလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ေအာက္မွာ ၾကည့္လုိက္ပါ....File > New မွ စာရြက္သစ္ေလးေတာ့ ယူထားေနာ္.....
Brush ကိုေရြးလုိက္တာနဲ႔ Brush နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ Tool Options Bar ေလးက်လာတာေတြ႕ရမွာပါ။


 

Brush Size အႀကီး/အေသးကို ေရြးခ်ယ္သံုးခ်င္တယ္ဆိုရင္ အေပၚပံုမွ Brush Size ရဲ႕ ေဘးက Down Arrow ေလးကို ႏွိပ္လိုက္ပါ။ Brush ေတြထပ္တိုးသံုးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေအာက္က ပံုေလးမွာ Brush အမ်ိဳးအစားေရြးခ်ယ္ရန္ ေနရာမွာ သြားေရြးၿပီး OK သို႔မဟုတ္ Append ကိုႏွိပ္ႏိုင္ပါတယ္။

- OK ကိုႏွိပ္မယ္ဆိုရင္ Brush Box က လက္ရွိေဖၚျပထားတဲ့ Brush ေတြကို ပယ္ဖ်က္ၿပီး ကိုယ္ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ Brush ကိုအစားထုိး ေဖၚျပေပးမွာပါ။

- Append ကိုေရြးခ်ယ္မယ္ဆိုရင္ Brush Box က လက္ရွိ Brush ေတြရဲ႕ ေအာက္မွာ ထပ္တုိးၿပီး ေဖၚျပေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။




စိတ္ႀကိဳက္ Brush ေလးတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္လုိက္ပါ... ၿပီးလွ်င္ Brush အေရာင္ကို သတ္မွတ္ဖို႔အတြက္
Foreground Color နဲ႔ Background Color ေနရာမွာ အေရာင္ေတြကို ေရြးခ်ယ္ပါ။ ႏွစ္ေရာင္ခ်ယ္ဆိုရင္ေတာ့ႏွစ္ခုလံုးမွာ အေရာင္ေတြေရြးေပါ့....တစ္ေရာင္တည္းပဲ လုိခ်င္တဲ့ဆိုရင္ေတာ့ Foreground Color ေလးကို ေရြးခ်ယ္ေပးရုံပါပဲ..... အေရာင္ျဖည့္ပံုေတြကို ၿပီးခဲ့တဲ့ အပိုင္းမွာ အေသးစိပ္ ေဖၚျပခဲ့ၿပီးလို႔ ဒီမွာ ျပန္မေျပာျပေတာ့ဘူးေနာ္...ေရွ႕အပိုင္းကို ျပန္ၾကည့္လုိက္ၾကေနာ္....
Brush ေလးသံုးမယ္ဆိုရင္ Mouse နဲ႔ တစ္ခ်က္ခ်င္းစီ ႏွိပ္လို႔ရသလို Mouse နဲ႔ဖိၿပီး Drag ဆဲြလုိက္ပါ။
ပံုေလးမွာ ၾကည့္လုိက္ေနာ္.....



တစ္ခု သတိေပးခ်င္တာက Brush တစ္ခုသံုးမယ္ဆိုရင္ Layer အသစ္တစ္ခု ေတာင္းၿပီး လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ လုပ္ေနရင္းက Layer တစ္ခုခ်င္းစီဆိုရင္ ကိုယ္မႀကိဳက္တဲ့ အပိုင္းကို လိုသလို ျပန္ဖ်က္ထုတ္ဖို႔ လြယ္ကူပါတယ္.... (Layer အေၾကာင္းကို ေရွ႕အပိုင္း ေဖၚျပခဲ့ၿပီးပါၿပီး...

Layer တခုတည္းမွာ Brush ေတြပံုၿပီး သံုးထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပန္ဖ်က္ဖို႔ အဆင္မေျပပါ။ Photoshop မွလည္း Undo ကို (21) ႀကိမ္ေလာက္ပဲ ျပန္ေခၚခြင့္ေပးထားလို႔.... Undo ျပန္ေခၚရမွာ
လည္း အဆင္ေျပမွာ မဟုတ္ဘူး..... ဒါ့ေၾကာင့္ Layer ေလးေတြကို အားမနာတမ္း ေခၚသံုးပါ။ ကိုယ္လုိသလို ပံုေလးေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ျပန္ေရႊ႕၊ ျပန္ဖ်က္၊ ျပန္ျပင္လို႔ရႏိုင္ေအာင္လို႔ေပါ့....

Brush Palette ေလးကို သြားၾကည့္မယ္ေနာ္... Keyboard မွ F5 Key ေလးကို ႏွိပ္လိုက္ပါ။ ေဖၚ/ ေဖ်ာက္တာက F5 Key ေလးပါပဲ.....

အဲ့ဒီမွာ Brush Preset ဆိုၿပီး သူ႔ရဲ႕ေအာက္မွာ Brush Tip Shape ဆိုၿပီး ေအာက္ဘက္မွာလည္း အမွန္ အမွတ္အသားနဲ႔ Brush Setting ေလးေတြကို ေတြ႕ရမွာပါ။ အဲ့ဒါကေတာ့ ကိုယ္သံုးမယ္ Brush ကိုဘယ္လိုပံုစံ အေနအထားေတြ ျပင္ဆင္မလဲေပါ့..... ေအာက္မွာ Tip ေတြအားလံုးထည့္ထားေပမယ့္ ကိုယ္သံုးသေလာက္ကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ Tip လုပ္ၿပီး ညာဘက္ရွိတဲ့ Slider ေလးေတြကို လိုသလို ခ်ိန္ညွိႏိုင္ပါတယ္...... Tip လုပ္ရမယ့္ ေနရာမွာ အရင္ဦးဆံုး Active ျဖစ္ေအာင္ႏွိပ္မွ (Select အျပာေလးျဖစ္ေနတာကိုေျပာတာပါ) ကိုယ္ျပင္ဆင္ခ်င္သလုိ ျပင္ဆင္လုိ႔ ရမွာပါ။ Tip သာ လုပ္ထားၿပီး Acitve မျဖစ္ရင္ ျပင္ဆင္လုိ႔ ရမွာ မဟုတ္ပါ။


Bursh Palette ကိုေအာက္ပါအတုိင္း အသံုးျပဳႏုိင္ပါတယ္....

(1). Brush Presets : ကိုေရြးခ်ယ္ၿပီး Palette ညာဘက္ျခမ္းမွာရွိတဲ့ Brush ေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ ႏိုင္ပါတယ္။ စုတ္ခ်က္အရြယ္အစား Master Diameter မွာ 1 Pixel ကေန 2500 Pixel အထိ ရိုက္ထည့္ ႏိုင္သလို Slider မွာဆဲြေရႊ႕ၿပီးေတာ့လည္း ေျပာင္းလဲႏုိင္ပါေသးတယ္။




(2). Brush Tip Shape : Brush ေတြရဲ႕ ပံုစံေတြကို ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ Option ေတြကို ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါတယ္..

- Diameter မွာ စုတ္ခ်က္ အထူအပါးအတြက္ တန္ဘိုးရုိက္ထည့္ျခင္း၊ Slider ကို ဆဲြေရႊ႕ျခင္းတို႔နဲ႔ ေျပာင္းလဲႏုိင္ပါတယ္။

- Brush ရဲ႕လားရာ (Direction) ကို Flip X, Flip  Y မွာ ေရြးခ်ယ္ျခင္းနဲ႔ ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါတယ္။

- Angle မွာ ေထာင့္တန္ဘိုး ရိုက္ထည့္ျခင္းနဲ႔ Preview က၀င္ရိုးကို လွည့္ေပးျခင္းနဲ႔ ေထာင့္တန္ဘိုး
မတူတဲ့ စုတ္ခ်က္ေတြကို ဖန္တီးႏိုင္ပါေသးတယ္။ Angle တန္ဘိုးကို ( - % နဲ႔ + % ) ႏွစ္ခုလံုး ေရြးခ်ယ္သံုးႏိုင္ပါတယ္။

- Roundness မွာ အျပည့္အ၀ပံုေဖၚႏုိင္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းကို 100% အထိသတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။

- Hardness မွာ စုတ္ခ်က္ေတြေရးဆဲြရာမွာ တိက်ျပတ္သားမႈကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ရာခိုင္ႏႈန္း 100% အထိသတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။

- စုတ္ခ်က္အကြာအေ၀းကိုေတာ့ Spacing နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ပါတယ္။



(3). Shape Dynamics : ကိုေရြးခ်ယ္ၿပီး ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စုတ္ခ်က္ေတြကို ဖန္တီးႏို္င္ပါတယ္...
Size Jitter, Minimum Diameter, Angle Jitter, Roundness Jitter, Minimum Roundness တို႔ကို 100% အထိသတ္မွတ္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။



(4). Scattering : စုတ္ခ်က္ပြားေတြ ဖန္တီးလိုတဲ့အခါမွာ Scattering ကိုအသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ Scatter တန္ဘုိးကို 1000% အထိ၊ Count တန္ဘိုးကို 16% အထိနဲ႔ Count Jitter တန္ဘိုးကို 100% အထိ သတ္မွတ္အသံုးျပဳႏုိင္ပါတယ္။

- Box Axes မွာ အမွန္ေပးထားမယ္ဆိုရင္ Scatter (စုတ္ခ်က္ပြား) ေတြကို ေရာင္ျခည္ျဖာ ထြက္သလိုမ်ိဳး ဖန္တီးေပးမွာပါ။

- Scatter ေအာက္က Control ကို Off လုပ္ထားမယ္ဆိုရင္ အကဲြကဲြ၊ အျပားျပားျဖစ္ေနတဲ့ စုတ္ခ်က္ပြားေတြကို မထိန္းခ်ဳပ္ေတာ့ပါဘူး။

- Scatter ေအာက္က Control မွာ Fade စုတ္ခ်က္ပြားေတြရဲ႕ အျမင့္ဆံုးျပန္႔ႏွံ႔မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သလို၊ Pen pressure, Pen Titlt, Stylus Wheel, Rotation တို႔နဲ႔ စုတ္ခ်က္ပြားေတြရဲ႕ ျပန္႔ႏံွ႔မႈပံုစံကို ထိ္န္းခ်ဳပ္ႏိုင္ပါတယ္။

- Count Jitter ေအာက္က Control ကေတာ့ စုတ္ခ်က္ပြားေတြရဲ႕ ကြာေ၀းမႈပံုစံကို ထိန္းခ်ဳပ္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။




(5). Texture : Photoshop မွာအသင့္ေပးထားတဲ့ ဒီဇိုင္းပံုေတြနဲ႔ ဆန္းသစ္တဲ့ စုတ္ခ်က္ေတြကို ဖန္တီးႏိုင္ပါတယ္။ Brush Palette မွာ Texture ကိုေရြးၿပီး Sample Texture Box ကိုႏွိပ္ရင္ Texture List တစ္ခု ေပၚလာပါမယ္။
- Texture Lists အေပၚ ညာဘက္ေဘးမွာရွိတဲ့ ႀတိပံပံုေလးကို ႏွိပ္ၿပီးေပၚလာတဲ့ Menu မွာေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါသည္။

 



အဲ့ဒီအုပ္စုထဲမွာ နမူနာ Texture ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္... စုတ္ခ်က္ ဒီဇိုင္းပံုစံေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ Invert, Scale, Texture Each Tip, Mode, Depth တို႔ကို အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္...




(6). Dual Brush : ကိုေတာ့ Brush Tip Shape လိုပဲ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္

(7). Color Dynamics : ကိုေတာ့ ေရာင္စံုစုတ္ခ်က္ေလးေတြ ဖန္တီးတဲ့အခါမွာ သံုးပါတယ္။ ကိုယ္က Foreground, Background အေရာင္ေတြနဲ႔ပဲ ေရးဆဲြေပမယ့္ Color Dynamics နဲ႔ အေရာင္စံုေလးေတြ ဖန္တီးႏိုင္ပါတယ္။

(8). Other Dynamics : ကိုေရြးခ်ယ္ၿပီး ေဆးေရာင္ပါ၀င္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Opacity Jitter နဲ႔ Flow Jitter တို႔မွာ 100% အထိ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။

(9). Noice : အစက္အေပ်ာက္ပံုစံ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည္။

(10). Wet Edges : အနားစြန္း စုိစြတ္သည့္ပံုစံ

(11). Air Bursh : ေဆးေရာင္ျပန္ႏွ႔ံသည့္ပံုစံ

(12). Smoothing : အနားစြန္းေခ်ာေမြ႕သည့္ပံုစံ

(13). Protect Texture : Texture ကာကြယ္ျခင္း

စသည္တို႔ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္.....

သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ......Brush အေၾကာင္းေလးကေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ၿပီေနာ္...
ေဆာင္းသိသေလာက္ေလးေတာ့ ေျပာျပသြားေပးခဲ့ၿပီး... သူငယ္ခ်င္းတို႔ သိတာေလးေတြကိုလည္း ျပန္ေ၀မွ်ခဲ့ၾကအံုးေနာ္..... :)

No comments:

Post a Comment